درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

ریاضیات نوین




 

ریاضیدان روس بزرگترین جایزه جهان را نمی پذیرد
"گریگوری پرل من " 40 سال سن دارد. او چند روز پیش برنده بزرگترین جایزه ریاضی جهان شد؛ اما آنرا نمی پذیرد

وی این جایزه را به خاطر کشف و حل مسئله  ترکیبات و اشکال در اسپانیا دریافت کرد که گفته می شود می تواند حلال مسائل جهانی  که صدها سال است فکر دانشمندان را به خود مشغول کرده است باشد اما او به دلایلی این مدال افتخار را نمی پذیرد.

آقای "جان بال" رئیس هیات بین المللی ریاضیات در گفتگویی اعلام کرد که وی در مورد قبول این مدال پر افتخار با آقای پرل من صحبت کرده است اما وی ظاهرا زیر بار گرفتن آن نمی رود.

گفته می شود آقای پرل من عنوان داشته است که هیچ احساس نزدیکی با این کمیته نمی کند و نمی خواهد که بعنوان یکی از اعضای تشریفاتی آن باشد.

علاوه بر این آشنایان وی نیز اعلام کردند که وی نه تنها به گرفتن این مدال رغبتی ندارد بلکه به جایزه یک میلیون دلاری که می تواند به خاطر تحقیقاتش در زمینه اشکال چند بعدی فضا دریافت کند  نیز اهمیت نمی دهد.

آقای پرل من تنها با موسسه تحقیقات ریاضی "کلی" در کمبریح همکاری می کند و شنیده ها حاکی از آن است که در صورت بردن جایزه یک میلیون دلاری تصمیم گیری در مورد  آنرا با این موسسه در میان خواهد گذاشت.

وی که تحقیقاتش را به کمک یکی از همکارانش ادامه می دهد به هیچ عنوان علاقه ای به صحبت با رسانه ها ندارد و تنها با مادرش در سن پترزبورگ زندگی می کند.

 



دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:ریاضیدان روس , :: 20:34 ::  نويسنده : محمدامین برهانی

 

دانیل برنولی

دانیل برنولی (1782-1700) که در فارسی نام او را دانیل برنویی نیز نوشته اند، یکی از آخرین بازماندگان خانواده برنولی است که سهم زیادی در پیشبرد ریاضیات عالی، نظریه احتمالات و آمار ریاضی و فیزیک در قرون هفده و هجده داشتن



ادامه مطلب ...


شنبه 28 آبان 1390برچسب:دانیل برنولی, :: 17:44 ::  نويسنده : محمدامین برهانی

نمونه سوال توابع



ادامه مطلب ...


شنبه 28 آبان 1390برچسب:نمونه سوال, :: 17:33 ::  نويسنده : محمدامین برهانی

 

تاريخچه مسابقات بين المللي المپياد رياضي

سابقه تاريخي مسابقات رياضي به زماني  باز مي گردد كه مسابقات رياضي دانش آموزي در كشور مجارستان آغاز شد و پس از آن رفته رفته، كشورهاي ديگر به منظور تشويق و ترغيب دانش آموزان به فراگيري رياضيات به برگزاري مسابقات رياضي دست زدند تا اين كه در سال 1959 ميلادي كشور روماني به ابتكار برگزاري اولين المپياد بين المللي رياضي دست زد....



ادامه مطلب ...


 

بی نهایت چیست؟

پس از اقلیدس، پژوهش در مورد بی نهایت توسط سایر ریاضیدانان همچنان ادامه یافت تا سرانجام نماد ∞ به عنوان نماد این مفهوم اسرارآمیز پا به عرصه ریاضیات گذاشت. البته در مورد منشأ این نماد اطلاع زیادی در دست نیست. برخی معتقدند که این نماد، ریشه در متون مقدس کهن دارد، چرا که مشابه چنین نمادی بر روی دیوارهای غارهایی در تبت نیز کشف شده است. برخی نیز متون کیمیاگری قرون وسطا را منشأ نماد ∞ می دانند، چرا که این کیمیاگران که در جستجوی جاودانگی بودند، کتب خود را اغلب با نماد

نوسنده محمدامین برهانی



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:بی نهایت, :: 12:49 ::  نويسنده : محمدامین برهانی